Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris knitting. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris knitting. Mostrar tots els missatges

dimecres, 25 de maig del 2011

Silk mittens


Preparant aquest post me n'adono que aquest mes he deixat el blog molt abandonat. I no és que sigui per manca de coses per ensenyar. Tinc uns quants projectes acabats des de fa dies però no hi ha manera que aconsegueixi fer les fotos. Avui com molts dies en les últimes setmanes em torno a dir "a veure si aquest cap de setmana agafo la càmara".

Unes fotos senzilletes que si que he aconseguit fer són les d'aquests futurs guants sense dits. Remenant per internet em vaig trobar per casualitat amb aquest post de la Yarn Harlot en el que explicava com teixir directament la seda de "hankies" sense filar-la. La idea de poder teixir directament em va deixar tan encuriosida que no vaig poder resistir-me a provar-ho de seguida.

Les fotos estan fetes quan només en tenía un a la meitat. He fet l'altre però no estan ni el dret ni l'esquerra més avançats perquè se'm va acabar la seda. Ara em queda pendent posar-me a tenyir una miqueta de seda amb l'esperança que em surti d'un color que no desentoni massa (suposo que blau marí és l'aposta més segura) per fer l'elàstic superior i poder-los acabar.

Els "silk hankies" tenen l'aparença de teixit però en realitat són un capoll de seda estés en un bastidor. Amb aquest sistema, el fil continu de seda que composa cada capoll, en principi, no es trenca, donant com a resultat un material molt resistent i difícil de que es separi. Si teniu curiositat us deixo el link del procés sencer.

"Silk hankies"

Preparando este post me he dado cuenta que este mes he tenido el blog muy abandonado. Y no es que sea por falta de cosas por enseñar. Tengo unos cuantos proyectos acabados desde hace días (incluso meses) pero no hay manera que les saque unos fotos. Hoy, como muchos días en las últimas semanas, me digo a mi misma otra vez: " a ver si este fin de semana cojo la cámara".

Unas fotos sencillitas que sí que he logrado hacer son las de estos futuros guantes sin dedos. Mirando por internet me encontré por casualidad con este post de Yarn Harlot en el que explicaba como tejer directamente la seda de "hankies" sin hilarla. La idea de poder tejer directamente me gustó tanto que no pude resistirme a probarlo.

Las fotos están hachas cuando sólo tenía el primero a la mitad. Ahora tengo el otro también en el mismo punto pero no está ni la mano derecha ni la izquierda terminada porque me quedé sin seda (que malas que son las prisas...). Ahora me queda pendiente teñir un poquito de seda con la esperanza que me salga un color que no desentone demasiado (supongo que el azul marino será una buena apuesta) para poder hacer el elástico superior.

Los "silk hankies" tienen la apariencia de tejido pero en realidad son un capullo de seda estendido en un bastidor. Con este sistema, el hilo continuo de seda que compone el capullo, en principio, no se rompe dando como resultado un material muy resistente y difícil de que se separe. Si tenéis curiosidad os dejo un link con un video del proceso entero.

Seda preparada para tejer

dijous, 27 de novembre del 2008

February Lady Sweater

El patró em va agradar a primera vista i em consta que no sóc la única perquè s'ha convertit en el patró de moda! No vaig trigar gaire en començar-lo tot i que sobre la marxa li he anat introduint algunes modificacions.

- La primera i crec que més important és que però vaig triar una llana més prima que la del patró original perquè volia aprofitar-ne alguna que tingués per casa.

- Vaig decidir no fer els augments de la secció de punt bobo perquè no em quedés tan ample.

- Li he posat cinc botons enlloc de tres.

El resultat ha estat una jaqueta més lleugera però que m'ha costat tres mesos acabar més un altre per cosir-hi els botons (això últim no té perdó).

He tingut forces problemes amb les mànigues perque em quedaven excessivamnet amples. Primer vaig pensar que m'havia equivocat amb els càlculs però després he vist que no sóc la única que s'ha trobat amb el mateix problema. Per a solucionar-ho he reduït el número de punts de sota l'aixella saltant-me les "llaçades" o "vagues" del patró del calat cada dues passades.

I was tempted fo this pattern since the first time I saw it in Ravelry. Some days latter I casted on with some Rowan Cashcotton 4 ply yarn I had in my stash. The original pattern asks for worsted yarn but as I'd decided to use yarn from my stash I modified it to be knitted with fingering yarn. The final result is a liter cardigan that has taken about three months to be knitted, and another one to get its buttons sewn (its my fault....).


I had some troubles with the sleeves because they where too wide. First I thought that there was something wrong with my figures, but later I read that other knitters had had the same problem. To solve it I decided to reduce the number of stitches skiping 2 yo from the lace pattern in the underarm section, every 2 rounds.

diumenge, 18 de maig del 2008

Camisola vermella


Llana: Katia Espiga de color vermell (04) 7 troques + una mica més per fer la prova.
Agulles: 3,25 mm, 3,5mm i 4'00mm.
Patró: propi.

Lana: Katia Espiga en color rojo (04) 7 ovillos + un poquito más para la muestra.
Agujas: 3,25 mm, 3,5mm i 4'00mm.

Patrón: propio.


Estic especialment orgullosa d'aquest jerseiet d'estiu perque l'he disenyat totalment jo i me n'he sortit!. Tot i això, si l'hagués de repetir introduiria alguna modificació:

1) Canviaria la llana per una de més primeta i menys rígida per aconseguir un teixit més lleuger. Sóc conscient que això vol dir muntar i teixir més punts...però...

2) M'agradaria aconseguir un coll una mica més rodó.

3) Afegiria un centímetre més a la llargada del cos per que la cenefa quedés just a sota del pit (ejem...diguem que em vaig medir malament...)

El muntatge és tipus top-down pero començat des de baix. Es munten els punts per fer la bora de baix i es va pujant reduint fins que s'arriba a la cenefa de sota el pit. A partir d'allà es fan uns quants increments per a donar forma i es segueix fins a l'altura de la cisa. Les mànigues es comencen per separat i després s'ajunten al cos per continuar teixint-ho tot junt a la vegada que es comencen a fer les reduccions del reglan (de fet, és un semi reglan). El coll està afegit al final i teixit en rodó seguint la mateixa cenefa.

La cenefa és el
Woven Transverse Herringbone de A Treasury of Knitting Patterns de la Barbara G. Walker, adaptat per teixir en rodó.

Estoy especialmente orgullasa de este jersey de verano porque lo he diseñado totalmente yo y, lo que es más importante, he logrado acabarlo y que me gustara! Aún así, si tuviera que repetirlo haría un par de modificaciones:

1) Cambiaría la lana por una de más fina y menos rígida para lograr un tejido más ligero. Sé que ello implica tejer más puntos pero...


2) Me gustaría lograr un cuello más redondeado.

3) Añadiría un centímetro más de largada al cuerpo para que la cenefa quedara justo debajo el pecho (ejem...digamos que me medí mal...).

El montaje es tipo top-down pero empezado desde la parte inferior. Se inicia por la parte más ancha y luego se va reduciendo puntos hasta llegar a la cenefa de debajo el pecho. A partir de ahí, debe incrementarse unos cuantos puntos para dar forma y se sigue hasta la altura de la cisa. Las mangas se empiezan por separado y luego se juntan al cuerpo para seguir tejiéndolo todo junto. A la vez se inician las reducciones para el reglán (de hecho es un semi reglán). El cuello está añadido al final, tejido en redondo con la misma cenefa.

La cenefa es el
Woven Transverse Herringbone de A Treasury of Knitting Patterns de Barbara G. Walker, adaptado para tejer en redondo.

dilluns, 10 de desembre del 2007

A contrarellotge

I've been knitting non-stop for the last three weeks, but finally I got to finish Wisp and Henry in time. Just the day before my friends departed to New York where they surely will need them.
For Wisp I chose the yarn recommended in the pattern notes: Rowan kidsilk haze in violet. A mix of mohair and silk that once knitted have a really soft touch. Intead, I decided to change needles size to 4,5 needles because in 5 mm needles gather stich rows looked too loose. I also decided to leave out those eyelets that you should do every five rows, but I included five of them in one edge to button up as a neck cowl.
Henry was a completely different project than Wisp. Easier to knit but slower. I chose a sport weight yarn, thicker than recommended, because I couldn't find a fingering weight yarn (yes...), so I had to addapt the number of stitches (434) and chart repetitions (4) to get the correct measures. I used a bit more than 4 skeins of Debbie Bliss Baby Cashmerino in light grey (one skein for each repetition aprox.) I also introduced two changes to the original pattern. I decided to do a crochet tubular cast on and I added a *k1, p1* row before the tubular cast off. This latest change, on one hand, was good because I got to tight stitches a bit, but on the other, it did upper edge wider than the lower one. Anyway, after blocking that differece is minimum.

diumenge, 11 de novembre del 2007

Celebracions

El gorro Foliage va ser part del meu regal d'aniversari a la meva germana. Ahir va fer 30 anys! En realitat el regal complet constava del gorro amb unes manoples inspirades en el patró del gorro, pero ahir només n'existia una! la segona s'haurà fet esperar però aviat arribarà, ja la tinc a la meitat.


Foliage hat was a part of my sister's birthday present. Yesterday she was 30 years old! Actually the whole present should be the hat and a pair of mittens knitted in the same pattern than the hat, but yesterday I only had one of them finished. However, don't worry Mireia, I've the second one almost ready!

diumenge, 7 d’octubre del 2007

I did it again!

Si, ho he tornat a fer. Enlloc d'acabar els projectes que tenia començats, n'he començat de nous. I el que és pitjor, de tot em sembla que n'estic deixant un altre de penjat...però és que fer bufandes té això, que no s'acaben mai...

La bona notícia és que he començat i he acabat dues cosetes. Els meus primers mitjons que, per variar, em van quedar unes quantes talles més grans del compte. De moment no hi ha foto perquè sembla que al destinatari, que aquesta vegada ha estat el meu germà, li han agradat molt i no se'ls treu!

I uns guants amb dits que, amb pena dels candidats a propietaris, per una vegada m'han sortit de la meva talla! Em sap greu, la llana de colors m'agradava massa com per no assegurar-me que m'anessin bé. Aquí teniu la referència: http://www.adriafil.com/index.html?pos=13&id_pagina=2&id_lingua=1&id_filato=KN. Comprada a Oyambre de Barcelona.

Yes, I did it again! Instead of finishing one of my unfinished projects, I started something new. And what it's worse, I thing I have added another project to my "unfinished projects list"! but all of us know that knitting scarves isn't the most funny thing for a knitter...

The good new is that I have started and finished two other projects. On one hand I knitted my first pair of socks, but as it's usual in me, I did them some sizes too big for my feet. So I gave them to my brother who, I think, is proud of his new pair of handmade socks. I haven't got any time to take a picture of them because they are too often on his feet!

On the other hand, I have just finished a pair of colorful gloves. This time I'm so sorry for my knitted accessories fans but I did them in the correct size, that means, my size. You can see the yarn used here: http://www.adriafil.com/index.html?pos=13&id_pagina=2&id_lingua=1&id_filato=KN. I bought it at Oyambre in Barcelona.


divendres, 21 de setembre del 2007

Poc d'estiu


M'agrada fer manoples....es nota? sinó espereu els propers dies, setmanes o mesos que vagi acabant tots els projectes que tinc començats...

La destinatària d'aquestes manoples és una vegada més la meva amiga Anna. Pels/per les demés tranquil/les que tot arribarà...De fet és una privilegiada, el patró em va quedar una mica gros i enlloc de desfer-lo vaig decidir acabar-lo i fer un regalet. El patró està fet totalment a ull i aprofitant la llana d'un jersei vell! No es pot llençar mai res!!!

I like knitting mittens...did you know? I you haven't guessed it, you can wait for some days or weeks or maybe months till I finish all projects I have started but not already finished, and you will see...

These mittens are again for my friend Anna. She's been lucky again!!! I started the first mit and when I had knitted more than a half I realised that it was too big for me, so I decided to give it. As you can easily guess, the pattern is mine, and I took the yarn from an old pullower! You can't never throw anything away!!!!