dissabte, 27 de novembre del 2010

Annis

Patró/patrón: Annis by Susanna IC. Knitty spring-summer 2010.
Llana/lana: Icy dawn. Handspun.
Agulles/agujas: 5'00mm.

En el món del teixit a mà hi ha modes. Quan vaig començar a teixir lace gairebé tots els xals eren triangulars i de mides considerables. Després es van començar a posar de moda el "shawlettes" o "panyoletes", és a dir, la versió petita dels anteriors amb algunes variacions respecte als increments laterals. Més endavant van arribar els xals circulars fets amb increments progressius cada unes voltes determinades i, finalment, aquesta primavera estiu van començar a tenir éxit els xals amb forma de mitja lluna contruïts amb "short rows".

Seguint la moda i amb la curiositat d'aprendre coses noves em vaig posar a teixir l'Annis amb una llana que havia filat unes setmanes abans i que em moria de ganes de veure teixida (i no m'ha decebut). La llana és força més gruixuda que la utilitzada en el patró original però crec que guanya molt i permet fer servir el xal com a bufanda. Com a modificació he introduït també unes quantes passades de punt "bobo" per evitar que s'encargoli la vora.

En el mundo del punto hay modas. Cuando empecé a tejer "lace" casi todos los chales eran triangulares y de medidas considerables. Después se empezaron a poner de moda los "shawlettes" o pañoletas, es decir, la versión pequeña de los anteriores, algunos con variaciones respecto a los incrementos laterales. Más adelante llegaron los chales circulares hechos con incrementos progresivos cada unas cuantas vueltas y, finalemnte, este verano empezaron a tener éxito los chales con forma de media luna construidos con "short rows".

Siguiendo la moda y con la curiosidad de aprender cosas nuevas me puse a tejer el Annis con una lana que había hilado unas semanas antes y que me moría de ganes de ver tejida. La lana es bastante más gruesa que la que se utiliza en el patrón original pero creo que gana mucho y permite usar el chal como bufanda. Como modificación también he introducido unas cuantas vueltas en punto bobo en el borde interior para evitar que se enrolle.


14 comentaris:

glaramknits ha dit...

Jo també havia pensat en utilitzar una llana més gruixuda perque agafes más cos. Veient el teu, el poso inmediatament a la cua.

rosalia ha dit...

Perfecte. He quedat enamorada, quina sensació de calidesa. Els colors són dels que deixen petjada en la retina.
Felicitats.

Mercè ha dit...

Tens tota la raó amb això de les modes, a més ara molts xals tenen gran part de punt jersei. T'ha quedat genial amb les modificacions, potser te les copio

RoSa_RoSa ha dit...

Ohhhhhhhhhhhh me quedo con la boca abierta y con ganas de ponerme a tejer uno para mí. Precioso!!!

greta ha dit...

Es muy bonito y además se ve muy cómodo seguro que te lo pondrás mucho.

Laia ha dit...

Uiii, que maco, i el color m'encanta.

Anònim ha dit...

Ja l'has acabat? T'ha quedat genial!

Gemma ha dit...

Muy bonito! la lana se ve muy uniforme!

Patricia ha dit...

Con el hilo que has elegido te ha quedado estupendo me encanta como se aprecian los diferentes tonos de malva, Felicidades¡¡

albis ha dit...

Preciós! I mira que a i aquest patró no em fa gaire el pes...

Laurix ha dit...

Muy chulo. Me gusta así, con la lana un poco más gordita.

Anne Marie ha dit...

Precioso! Te ha quedado precioso. Y la lana gruesa queda muy bien con este patron, hace que el shawl queda mas versatil. Los tonos de colores, me encantan!

Bárbara ha dit...

Le tengo ganas a este tipo de patrón. Te ha quedado precioso!

Eva ha dit...

Está precioso y me gusta más esta lana que la del original, queda más grande el otro es un poco pequeño para mi gusto ¿cuanta lana has gastado?
saludos
eva