dimecres, 5 d’agost del 2009

Clemence

Patró/patrón: Clemence. Katya Frankel.
Llana/lana: Handspun. Shamrock.
Agulles/agujas: 3'00mm.

Una de les condicions que em vaig posar quan vaig començar a filar i sobretot quan em vaig comprar la roda va ser que allò que filés ho havia de teixir. De moment estic complint tot i que he de dir que pot resultar complicat trobar el patró ideal per a totes aquestes llanes de colors. Aquest coll és el resultat d'un parell de tardes de proves de patrons i, després, de 4 o 5 intents per agafar el truc al patró de "lace". El patró no sembla (i suposo que en realitat no és) complicat però hi havia un punt, quan les ones canvien de direcció, que se'm resistia. Però finalment vaig poder jo amb ell i no al revés i aquí el teniu acabat.

De la llana he de dir que els colors teixits m'encanten. Teixir-la m'ha servit també per adonar-me'n que era més dura del que em podia imaginar. Això va ser una petita decepció que em vaig endur. Tenia la idea que les llanes filades a mà eren super flonges. Si ho és la fibra, per què no ho ha de ser la llana, no? Em sembla que això no és directament proporcional i Suposo que encara tinc molt per aprendre sobre el filat! De totes maneres, el truc de posar una mica de suavitzant pel cabell a l'aigua quan es bloqueja ha funcionat força bé!

Una de las condiciones que me puse cuando decidí empezar a hilar y, sobre todo, cuando decidí comprarme la rueca, fue que lo que hilara tenía que tejerlo. De momento estoy cumpliendo aunque debo decir que puede resultar un poco complicado encontrar el patrón ideal para todas estas lanas de colores. Este cuello es el resultado de un par de tardes de pruebas con distintos patrones y, luego, de 4 o 5 intentos distintos para coger el truco del patrón de "lace". El patrón parece (y supongo que en realidad lo es) fácil, pero había un punto, cuando las ondas cambiaban de dirección, que se me resistía. Pero finalmente pude con él y no al revés y aquí lo tenéis acabado.

De la lana tengo que decir que los colores tejidos me encantan. Tejerla me ha servido también para darme cuenta que era más dura de lo que me imaginaba. Eso fue una pequeña decepción que me llevé. Tenía la idea que las lanas hiladas a mano eran muy esponjosas. Si lo es la fibra, ¿por qué no lo tiene que ser la lana? Creo que iba errada y que esto no es directamente proporcional. ¡Aún tengo mucho por aprender sobre el hilado! De todos modos, el truco de poner un poco de suavizante para el pelo al agua cuando se remoja la prenda antes de bloquearla, ha funcionado bastante bien...

5 comentaris:

issa ha dit...

aún veo lejos el tema de hilar yo misma, ¡incluso el tema tintes!
por eso me parece genial que cuando luzcas este cuello, sientas que desde un inicio lo has hecho tú, todo el proceso!

albis ha dit...

T'ha quedat molt bé!

Laurix ha dit...

¡Perfecto! Me asombra la gente que hiláis, yo lo intenté una vez y me parece taaaan difícil... Pero me asombra aún más (y me da "envidia" sana) cuando tejéis algo con ello. ¡Me encanta!

Mercè ha dit...

És un gran propòsit aquest que t'has fet, jo no en sóc capaç, com segueixi produint llana a aquest ritme hauré de llogar un altre pis per guardar-la :), com tu dius a vegades és difícil trobar el patró adecuat, pels colors i perquè en general sol ser poca quantitat. A vegades, si el fil té massa torsió dona aquesta sensació de duresa, has provat a fer samples amb diferents torsións?
El coll és magnífic :)

anita ha dit...

¡¡preciosa!! me encanta como han quedado las ondas ¡enhorabuena!