diumenge, 11 de maig del 2008

La meva propia llana

Idioma:

En català? en castellà? si es que he decidit, com a mínim avui, que això de fer exercicis d'anglès comporta el seu esforç i el seu temps i com que precisament no vaig sobrada...

En catalán? en castellano? sí, es que he decidido, como mínimo hoy, que esto de hacer ejercicios de inglés lleva su esfuerzo y su tiempo y como precisamente no voy sobrada de ello...

Filar/hilar:

M'he decidit a aprendre a filar...o com a mínim a intentar aprendre'n...una altra cosa serà que ho aconsegueixi perquè la veritat és que no m'està resultant fàcil. Digue'm que una cosa es fer donar voltes al fus i aconseguir que la fibra es converteixi en alguna cosa similar a la llana i una altra de molt diferent és aconseguir que la llana et quedi regular i la de la greixudesa que vols. I aquí teniu els exemples:

Me he decido en aprender a hilar...o como mínimo a intentar aprender a hacerlo...otra cosa será que lo consiga porque la verdad es que no me está resultando nada fácil. Podríamos decir que una cosa es dar vueltas al huso y lograr que la fibra se convierta en alguna cosa similar a la lana, y otra cosa muy distinta es lograr que la lana quede regular y del grueso que quieres. I aquí tenéis los ejemplos:

Els primers 10g. Gruixuts i irregulars. Los primeros 10 gramos. Gruesos e irregulares.

Els segons 10 g. Una mica menys gruixuts però igualment irregulars. Los segundos 10g. Un poco menos gruesos pero igualemente irregulares.

Uns quants grams més. Encara menys gruixuts i amb irregularitats moderades...Unos cuantos gramos más. Menos gruesos y con irregularidades moderadas...


Hauré de seguir intentant-ho...perquè no us arribarieu a imaginar com arriba a relaxar això de fer llana! Tedré que seguir intentándolo...porque no os podeis imaginar como llegar a relajar hacer lana!

11 comentaris:

Belen ha dit...

No desesperis, que ja veuràs que cada vegada et queda millor!
Per cert, ja heu fet el curset de filar amb l'Asun? no m'he enterat... ja explicareu!

petons

Anònim ha dit...

Qué bien te va!! Al principio sale un pelín más grueso de lo que uno quiere, pero verás lo rápido que avanzas, y derepente ya no es tan fácil hilar una hebra gruesa.
A que es meditativo trabajar con la lana?! A mí me encanta, y cuando no tengo tiempo o fuerzas me pongo muy inquieta.

Mercè ha dit...

Wee! Ja has començat! Tu continua, que ja veuràs que a poc a poc millores, a més és una activitat on sempre estàs aprenent. A mi també em relaxa molt, més que fer calça, sentir la llana suau que llisca pels teus dits mentre el fus l'estira dolçament...meravellós

Lía ha dit...

Hace meses que tengo mi huso y mi lana para empezar a hilar pero nunca encuentro tiempo...ver tus fotos definitivamente me va a dar el empujón que necesito ;)

Anònim ha dit...

¡Ánimo! Salga lo que salga, hilar es relajante, y esas hebras tan disparejas luego sirven para adornar las orillas de gorros y guantes. Ya verás como poco a poco logras un estambre más homogéneo y a tu gusto.

Pushka ha dit...

doncs amb la primera llana filada una gorra per l'hivern gruixudeta... De totes maneres ja veuràs que acabaràs filant llana per fer mitjons jejeje

Carol ha dit...

... como siempre digo,
"la practica hace a la maestra..."
haci que es cosa de seguir intentando una y otra vez.. animos!!!!!.

muy bonitos los tonos sobre todo ese rosa oscuro ^-^

Cariñitos amiga!!!

Prunila ha dit...

Quines fotos més maques!!! T'han quedat super bé!
I la llana super. Petons i fins aviat espero...

Unknown ha dit...

Preciosa lana, me gusta mucho el color y por el hilado, ya verás que cuanto más lo practiques mejor te saldrá cada vez. Yo estoy esperando que crezcan las nenas para intentar aprender a hilar... no me atrevo a hacerlo con la enanilla de por medio tocándolo todo. Es capaz de comerse la lana!

Lolita Blahnik ha dit...

Hace un monton de años, en un campo de trabajo, me enseñaron a hilar, lana de las propias ovejas que criaban en el pueblo. Fue muy interesante, pero en ese entonces yo aun no tejia compulsivamente como ahora y no se si aun sabria como hilar.
A mi esos ovillos irregulares me encantan. Me gusta ir tejiendo y que el grosos de la pieza vaya variando.

Rosa ha dit...

hola
voldria saber on puc pendre afilar la llana
on has fet tu el curs?
gracies