dijous, 9 de juny del 2011

Smoky purples

Fibra: 50% grey merino/50% alpaca. 415m/180g. 3 ply

Aquesta llana és una experiencia completament nova i en molts sentits.

1. És la primera vegada que filo alpaca.
2. És la primera vegada que filo completament una llana amb la técnica del long draw.

Però el millor record que tinc és que m'ho vaig passar genial filant aquesta llana.

Havia llegit que l'alpaca és una fibra a la que li costa aguantar la forma motiu pel que habitualment es sol barrejar amb un altre tipus de fibra, especialment llana o seda per a donar-li una mica més de consistència. En el meu casd vaig decidir barrejar el top d'alpaca tenyida amb merino gris natural amb els hand carders, preparant rolags. Em pensava que la fibra quedaria uniforme al cardar-la amb el gris però per la meva sorpresa, si bé el gris va rebaixar el color de la fibra, els colors brillants de l'alpaca van predominar.

Pel que fa a la técnica del long draw és divertidíssima i es fila molt ràpid! Em semblava increïble que al estirar la fibra cap enrere enlloc de trencar-se et quedi un fil perfecte. Per als que no estigueu familiaritzats amb la técnica us deixo un link. Necessita una mica de pràctica però s'acaba agafant!


Esta lana es una experiencia completamente nueva y en muchos sentidos.

1. Es la primera vez que hilo alpaca.
2. Es la primera vez que hilo completamente una lana con la técnica del long draw.

Pero el mejor recuerdo que tengo es que me lo pasé genial haciendo esta lana.

Había leído que la alpaca es una fibra a la que le cuesta aguantar la forma, de manera que habitualmente se suele mezclar para darle un poco más de consistencia. Después de sustentar varias opciones, decidí cardar la alpaca con un merino gris natural con los hand carders, preparando rolags. Al cardar ambas fibras juntas me esperaba que la lana final tendría un color uniforme, pero para mi sorpresa, los colores brillantes de la alpaca predominaron y el efecto del merino gris, fue únicamente de rebajar el color.

En cuanto la técnica, el long draw es divertidísimo y se hila muy rápido! Aún ahora me parece increíble que pueda estirar la fibra hacia atrás y en vez de romperse salga un hilo perfecto! Para los que no estéis familiarizados con la técnica os dejo un link. Necesita un poco de práctica per se acaba pillando!

12 comentaris:

Bárbara ha dit...

Leo el post y me da una envidia infinita todo lo que se aprende de fibras hilando.
Yo lo he intentado varias veces pero soy una negada y encima la gata me boicotea :(
Me conformaré con ver éstas maravillas que mezclas :)

Laia ha dit...

T'ha quedat genial! He vist el video i m'ha encantat, se m'ha fet curt i tot. Quin gust dóna veure com la fibra es converteix en fil. Sembla màgia!

Mercè ha dit...

El fil és molt maco i tota una experiència d'aprenentatge.

albis ha dit...

La fibra preciosa, ja t'ho vaig dir a ravelry. Flipo amb el vídeo, com s'ho fa per a que entri la mateixa quantitat de fibra sempre? No crec que ho arribi a fer mai, això...

Escena Erasmus Universitat de València ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.
Eva ha dit...

Hola guapa.

Para la Pañoleta Chinook, no te lo vas a creer, encontre un acrílico que todo el mundo que lo ve piensa que es algodón con un poco de seda, que la verdad es fantástico. Tiene 330 metros y es muy baratito, la pañoleta está hecha con una sola madeja. Creo recordar que se llama Cancun. En fin, toda una casualidad, por que no suele ser así, aunque el acrílico en la mano se vea chulo luego se nota, pero este no.
Por cierto que maravilla de video.
Saludos
Eva

Desmadejalamadeja ha dit...

Qué bonica que és! Cada vegada que veig una de les teves llanes filades hem sembla increïble, màgia com diu la Laia. Ara hauràs de pensar que faràs amb ella. Segur que com sempre ens deixes amb la boca oberta... Encara m'enrecordo d'aquell xal amb aquell vermell tan xulo...

greta ha dit...

Que bonita, me lo parece a mi o estoy equivocada? me recuerda mucho a los colores de la zombie a ti no?

Pilar ha dit...

Que bonita por favor!!!

LEONOR ha dit...

Hola, m'ha agradat el teu blog. Tens unes coses molt xules.
Salutacions.

la vie sur un fil ha dit...

T'ha quedat preciosa! M'encanta el color!

La Maison Bisoux ha dit...

¡Otra obra de arte salida de tu rueca!

He estado buscando tu mail pero no lo he encontrado. ¿Podrías ponerte en contacto conmigo en este mail: lamaisonbisoux@gmail.com?

Saludos,

Ángela.