dimecres, 25 de maig del 2011

Silk mittens


Preparant aquest post me n'adono que aquest mes he deixat el blog molt abandonat. I no és que sigui per manca de coses per ensenyar. Tinc uns quants projectes acabats des de fa dies però no hi ha manera que aconsegueixi fer les fotos. Avui com molts dies en les últimes setmanes em torno a dir "a veure si aquest cap de setmana agafo la càmara".

Unes fotos senzilletes que si que he aconseguit fer són les d'aquests futurs guants sense dits. Remenant per internet em vaig trobar per casualitat amb aquest post de la Yarn Harlot en el que explicava com teixir directament la seda de "hankies" sense filar-la. La idea de poder teixir directament em va deixar tan encuriosida que no vaig poder resistir-me a provar-ho de seguida.

Les fotos estan fetes quan només en tenía un a la meitat. He fet l'altre però no estan ni el dret ni l'esquerra més avançats perquè se'm va acabar la seda. Ara em queda pendent posar-me a tenyir una miqueta de seda amb l'esperança que em surti d'un color que no desentoni massa (suposo que blau marí és l'aposta més segura) per fer l'elàstic superior i poder-los acabar.

Els "silk hankies" tenen l'aparença de teixit però en realitat són un capoll de seda estés en un bastidor. Amb aquest sistema, el fil continu de seda que composa cada capoll, en principi, no es trenca, donant com a resultat un material molt resistent i difícil de que es separi. Si teniu curiositat us deixo el link del procés sencer.

"Silk hankies"

Preparando este post me he dado cuenta que este mes he tenido el blog muy abandonado. Y no es que sea por falta de cosas por enseñar. Tengo unos cuantos proyectos acabados desde hace días (incluso meses) pero no hay manera que les saque unos fotos. Hoy, como muchos días en las últimas semanas, me digo a mi misma otra vez: " a ver si este fin de semana cojo la cámara".

Unas fotos sencillitas que sí que he logrado hacer son las de estos futuros guantes sin dedos. Mirando por internet me encontré por casualidad con este post de Yarn Harlot en el que explicaba como tejer directamente la seda de "hankies" sin hilarla. La idea de poder tejer directamente me gustó tanto que no pude resistirme a probarlo.

Las fotos están hachas cuando sólo tenía el primero a la mitad. Ahora tengo el otro también en el mismo punto pero no está ni la mano derecha ni la izquierda terminada porque me quedé sin seda (que malas que son las prisas...). Ahora me queda pendiente teñir un poquito de seda con la esperanza que me salga un color que no desentone demasiado (supongo que el azul marino será una buena apuesta) para poder hacer el elástico superior.

Los "silk hankies" tienen la apariencia de tejido pero en realidad son un capullo de seda estendido en un bastidor. Con este sistema, el hilo continuo de seda que compone el capullo, en principio, no se rompe dando como resultado un material muy resistente y difícil de que se separe. Si tenéis curiosidad os dejo un link con un video del proceso entero.

Seda preparada para tejer

6 comentaris:

Belen ha dit...

caram! has teixit sense filar... no ho havia sentit mai, que xulo!
per cert, jo tambe crec q el blau mari es l'aposta segura je je i espero veure les mitenes acabades aviat!

petons

laia.altimir ha dit...

I tant que ens tenies ben abandonats a tots plegats! Sort que personalment ja sabia que estaves en plena forma...
Algun dia m'has d'explicar això de la llana sense filar que no ho acabo d'entendre, també haig de dir que tampoc sé com es fila o sigui que m'hauràs d'explicar tot fil per randa.
Una abraçada i fins aviat!!!

Laurix ha dit...

¡Qué interesante! Nunca se me habría ocurrido que se puede tejer sin hilar... Los colores preciosos

Laia ha dit...

Ala, quina cosa més curiosa!

albis ha dit...

Uau, m'has deixat super intrigada!!! Sembla molt interessant, a veure si li puc posar la mà a sobre a algun hankie i ho provo. Per ert, aquests colors són maquíssims!!

greta ha dit...

Te esta quedando muy bonito. Una forma interesante de tejer.