dijous, 18 de novembre del 2010

Denim 100% silk



Fibra: 100% silk.
216m/88g

Aquesta llana és fruit d'un experiment fallit. Tinc a mig filar una fibra que és un 85% mohair. Com que generalment em pica el mohair, vaig pensar que potser la podria suavitzar torcent-la amb un fil de seda. Vaig tenyir la seda de color blau marí a joc amb el mohair i la sopresa va ser meva quan vaig començar a filar la seda i em vaig adonar que no havia agafat el color tant com semblava. El resultat ja el veieu, un fil de seda marmolejat amb diferents tons de blau que em recorden a uns texans quan es comencen a gastar.

Amb l'experiment, a part d'aprendre que amb la seda he de posar una mica més de tint perquè penetri bé a les fibres més internes, també he estat practicant la técnica de filat "from the fold". És cert que va molt bé per a controlar les fibres relliscoses ja que els extrems de la fibra queden sempre ben agafats entre les mans. A més, al treballar a partir de trossos petits de fibra els diferents tons i colors que pugui tenir tendeixen a barrejar-se. Tot i així em va costar força aconseguir que les unions entre els diferents trossos de fibra quedessin netes. I la cosa més complicada és controlar la quantitat de fibra que es deixa anar per a posar-li gir. Al tenir doblegada la fibra sobre un dit, en realitat l'alimentació de fibra per a fer el fil acaba venint de dues fonts diferents (els dos costats del dit) que s'han d'intentar controlar per a què el fil quedi regular. Suposo que tot és practicar...

Esta lana es fruto de un experimento fallido. Tengo a medio hilar una fibra que es un 85% mohair. Como que generalmente me pica el mahair, pensé que quizás podría suavizarlo doblándola con un hilo de seda. Teñí la seda de color azul oscuro a juego con el mohair y la sorpresa fue mía cuando empecé a hilar la seda y me di cuenta que no había cogido tanto color como parecía. El resultado ya lo veis, un hilo de seda marmolado con distintos tonos de azul que me recuerdan a unos vaqueros que empiezan a gastarse.

Con el experimento, a parte de aprender que con la seda debe ponerse más cantidad de tinte para que éste penetre bien a las fibras más internas, también he estado practicando la técnica de hilado "from the fold". Es cierto que va muy bien para controlar las fibras resbaladizas ya que los extremos de la fibra quedan siembre bien escondidos en la mano. Además, trabajar a partir de trozos pequeños de fibra hace que los distintos tonos y colores se mezclen entre sí. Aún así, me costó bastante lograr que las uniones entre los distintos trozos de fibra quedaran limpios. Y la cosa más complicada es controlar la cantidad de fibra que se va soltando para darle giro. Al tener la fibra doblada por encima de un dedo, en realidad la alimentación de la fibra para hacer el hilo acaba viniendo de dos fuentes distintas (los dos lados del dedo) que deben de intentar controlarse a la vez para que salga un hilo regular. Supongo que todo es practicar...


13 comentaris:

albis ha dit...

A mi m'agrada molt aquest efecte texans que fa, el que em sorprèn és que sigui de color blau!

Mar Joaquín ha dit...

Doncs per ser un experiment fallit t'ha quedat molt bonic el fil, i el color, és clar.
Per cert, jo també he provat aquesta tècnica de filat i la veritat es que a mi també em costa regular la fibra que va sortint i torçant-se, suposo que també deu ser qüestió de pràctica!!

sonietaSun ha dit...

jo ja m'apunto a que els experiments fallits em sortissin així... que bonica que ha quedat!!!

Laia ha dit...

Doncs a mi, com l'Alba, m'agrada molt com ha quedat l'efecte texà.

Gemma ha dit...

Pues si te ha quedado así de bien siendo un experimento fallido, cuando consigas lo que quieres hacer, no me lo quiero imaginar :D

Es curioso, yo empecé a hilar "from the fold", porque me parecía muchísimo más fácil así y cambiar a otra técnica me resultó super duro. Supongo que es a lo que nos acostumbramos o a lo que aprendemos primero.

Calderins ha dit...

MMMMMMMM, preciosa ... i deu ser super suauuuu.

Lolita Blahnik ha dit...

Pues para no tener intencion de hilarlo de esa manera, quedó muy bien. Si que parece color vaquero!!!!

Anne Marie ha dit...

Experimentos fallados acaban algunes veces siendo descubrimientos. El color es precioso!

greta ha dit...

Pues para no ser de azules, jejeje es muy bonita.

Mercè ha dit...

És ben maco el fil.

Bárbara ha dit...

Pues a mi me encanta el efecto. Para un cuello me parece un color perfecto.

violetazul ha dit...

Me encanta el resultado!!!

Pioggia ha dit...

Suena complicado lo de hilar la seda. Yo no lo he probado, más que con pañoletitas de seda cruda, y el hilo resultante es sumamente tosco.