dissabte, 30 de gener del 2010

Marga's socks

Llana/lana: Drops Fabel.
Agulles/agujas: 2,5mm.

Allà al mes de març vaig començar aquests mitjons amb dues troques de favel que m'havia regalat de Marga. Al final he necessitat més de 9 mesos per acabar-los, no em pregunteu per què...

Havien de ser uns mitjons llisos sense grans complicacions als que vaig decidir aplicar algunes tècniques noves del llibre de la Nancy Bush "Knitting vintage socks". El talons és el model de "French heel" que em sembla que ve a ser el clàssic que s'utilitza en els patrons per a mitjons, pero el llibre està molt bé perquè t'explica com adaptar-lo a qualsevol número de punts. Molt més innovadora és la puntera que és la "star toe of four points". Les reduccions es fan del reves en tres punts diferents de manera que queda una sèrie de reduccions al davant i dues al la planta del peu. Molt equilibrat.

Creo que fue en marzo que empecé estos calcetines con dos ovillos de favel que me había regalado Marga. Al final he necesitado más de 9 meses para acabalos, no me preguntéis por qué...

Tenían que ser unos calcetines lisos sin grandes complicaciones a los que decidí aplicar algunas técnicas nuevas del libro de Nancy Bush "Knitting vintage socks". El talón es el modelo de "French Heel"que creo que viene a ser el clásico que se utiliza en casi todos los patrones para calcetines, pero el libro está muy bien porque te explica como adaptarlo a cualquier número de puntos. Mucho más innovadora es la puntera que es la "star toe of four points". Las reducciones se hacen del revés en tres puntos distintos de manera que queda una serie de reducciones delante y dos en la planta del pie. Muy equilibrado.

7 comentaris:

albis ha dit...

Són molt xulos, això del taló m'interessa molt. Entenc, però, que els has comenát des de l'eslàstic, m'equivoco? Saps com es fa aquest tipus de taló començant des de la punta?

albis ha dit...

Quan he dit "això del taló m'interessa molt" em referia a les reduccions de la punta. Doncs això, el taló francés es pot fer en toe-up?

ramon ha dit...

Caram. Són realment macos.

Gemma ha dit...

Preciosos!

greta ha dit...

Nena que chulos, aunque solo sea por ver lo que haces con la lana ya merece la pena regalarte material. petons

Lolita Blahnik ha dit...

Geniales! ese libro es una pasada, yo ahora estoy con los Evening stocking for a young lady y estoy disfrutando como una enana!!!

DIDAL BLAU ha dit...

ESPERO ALGUN DIA FER ELS MEUS!!!
snif, snif,.... :(